20
feb

Rólunk írtak!

A Milka kellemessé tette az utcai környezetet 3D-s megjelenésével. 

 2009 nyarán, egy nagyon megkapó, ötletes és hazai viszonylatban is egyedi 3D-s óriásplakáttal jelent meg a Milka. Ez volt a „muskátlis” plakát, ami egy üde színfoltot jelentett Budapesten és néhány vidéki nagyvárosban. A visszajelzéseknek köszönhetően 2010 júniusában ugyanezzel a megjelenéssel ismét felhívta magára a figyelmet a Kraft Foods Hungária tulajdonában lévő édességmárka. A plakáton megjelenő alpesi idillt egy nagyon élethű muskátlisláda tette érdekessé. Olyannyira, hogy a muskátlik valóban igaziak voltak!

A Milka részéről ez a megoldás azért is tűnt nagyon bevállalós dolognak, mert nem lehetett előre kiszámítani az időjárást. Erre való tekintettel a ládákat különös gonddal szerelte fel az Odex és a Pro-Q , és számítottak arra is, hogy a muskátlik öntözéséről lehet, hogy nem kell gondoskodniuk. Jordán Zsuzsa, a Kraft Foods junior brand managere a kampányrólMiért választották ezt a 3D-s megoldást?

A Milka 2009-es imagekampányának kommunikációs célja az volt, hogy megmutassa az embereknek, létezik egy gyengéd csokoládé, amely a rohanó hétköznapokban megteremti azokat a pillanatokat, mikor kizökkenhetünk a napi rutinból egy nyugodtabb környezetbe, ahol jobban oda tudunk figyelni egymásra.
A Milka csokoládé a varázslatos alpesi vidékről származik, ahol tiszta a levegő, a természet érintetlen, békés, és az emberek megtalálják az időt, energiát szeretteikre, érzelmeink kimutatására. Ez a világ sokszor kontrasztot mutat a hétköznapi, hektikus világgal szemben, ezért olyan kommunikációs eszközt kerestünk, amely elég erős ennek a kontrasztnak a megteremtésére. Kampányunkban a 3D-s óriásplakát koncepcióra esett a választásunk, mert olyan egyedi és figyelemfelkeltő megoldást nyújt, amely segít kitűnni a hatalmas reklámzajból egy olyan nagyvárosi környezetben is, ahol jó, ha egy-két szempillantást vetnek a járókelők a plakátunkra. Sőt ezzel akár az is elérhető, hogy beszéljenek a plakátunkról és ezáltal még több emberhez eljuttassuk az üzenetünket.

Milyen hatást ért el a kampány?

A kampány nagyon sikeresnek mondható, hiszen amellett, hogy a kreatív megoldás miatt sokan a mai napig (több mint 3 év elteltével a kampány után) is emlékeznek rá, az akkori kutatási adatok is azt bizonyították, hogy mind a kutatócég által regisztrált átlagot, mind a vele egy időszakban tartott óriásplakát-kampányokat messze felülmúlta: csaknem kétszeres volt az észlelés az átlaghoz képest, több mint 40 százalékkal többet mutatott a tetszési index az átlagnál és a megkérdezettek 92 százaléka tudta kötni a plakátot a márkához, ami szintén jóval magasabb adat, mint a korábbi átlag.